Com hem

comhemlogo

 

HÄR finns Felanmälan (lättast att logga in först via minsida med BankId)

Till aktuell driftsinformation från Comhem finns HÄR

Kundcenter 90222  eller från utlandet eller mobil 0771 55 00 00

www.comhem.com

kundservice@comhem.com

Facebook.com/comhem


Styrelsen har fått till sig via medlem att Comhem ska ha kontaktat och meddelat att vårt analoga nät ska bli digitalt fr.o.m den 1/12 samt att de erbjuder en digitalt tv paket mot en månadskostnad och styrelsen vill göra ett förtydligande.

Comhem har påbörjat ett arbete med en digitalisering, detta är alltså ingenting som styrelsen har en inverkan på utan mer en information att det kommer ske. Dock kommer det inte ske inom den närmsta tiden och hittills har Comhem bara släckt ner sitt analoga nät i Sundsvall. Styrelsen var tydliga att vi ville ha informationen i mycket god för att informera våra medlemmar när det blir aktuellt i vårt område.

Styrelsen vill även förtydliga att dagens analoga grundutbud som ingår i vårt avtal kommer kostnadsmässigt vara oförändrat även efter digitaliseringen! Om Comhem ringer som i detta fall och erbjuder så är det ett digitalt kanalpaket, det har de all rätt att göra då även våra medlemmar har rätt till att teckna egna avtal. Vill man inte ha något utöver grundutbudet så tackar men helt enkelt nej till deras erbjudande.

Nästan alla tv:ar som sålts från 2008 har en inbyggd dvb-c tuner och ni kan kontrollera här om er tv har det: https://www.comhem.se/kundservice/kolla-din-tv

Ni kan även läsa mer om digitalisering här: https://www.comhem.se/tv/digitalisering


 

Comments are closed